Døgnets rytme, søvn og søvnløshed

I forbindelse med sjælens mørke nat, hvor vi renser ud i vores karma, arbejdes der fra den astrale verden ned i æterlegemet, skabende et æterlegeme uden karma, uden sygdom.

Jeg fik en række ting jeg skulle følge i sjælens mørke nat, for at gøre arbejdet så smertefrit som det nu kunne, eller måske i det hele taget gøre det muligt.

Jeg fandt ud af at det bedste tidspunkt at sove er mellem 22 og 2. At der arbejdes bedst på vort æterlegeme mellem 2 og 6 morgen og at vi skal være vågne for at det kan lade sig gøre.

Når vi sover forlader astrallegemet æterlegemet, hvor æterlegemet renses og fyldes med energi, mens astrallegeme og sjæl forberedes på den kommende dag. Da arbejdet udføres fra astrallegemet ind i æterlegemet så skal de være forbundne, vi skal være vågne.

Derfor er der typisk søvnløshed specielt efter kl 2 i perioder for alle der er i sjælens mørke nat!

Jeg fik igennem mine drømme at vide at jeg skulle sove 21:45 og jeg vågnede typisk kl ca 2 eller senest kl 5:45 og hvis jeg sov længere fik jeg at vide at det gik ud over mit æterlegeme.

Jeg fik også at vide at jeg ikke skulle spise eller drikke efter 18:45, sandsynligvis for at kroppen skulle være helt i ro og ikke forstyrre æterlegemet med støj fra fordøjelsessystemet, mange af de lavere chakra tager del i fordøjelsen. Interessant minuttal, men jeg gætter på at det afhænger af hvor man er i tidszonen. Interessant nok lå tidspunktet fast, uanset sommertid eller ej, jeg vågnede automatik 5:45 både dagen før og efter skiftet, hvilket egentlig burde være underligt.

Jeg fandt ud af at indernes ayurveda beskrev noget i den retning, men det var ikke nogen forklaring, bare en beskrivelse af reglerne.

Jeg kom for et par dage siden i tanke om at jeg havde læst at den æteriske sol var modsat den fysiske sol, at den æteriske var i nord når den fysiske var i syd, men at det også måtte betyde at midnat for os var middag for den æteriske sol.


Når vi sover og forlader æterlegemet så regenererer det, det optager energien fra den æteriske sol, og fra 22 til 2 er hvor den æteriske sol er stærkest, hvor vi får mest energi. Det forklarer også hvorfor det er lettere at falde i søvn mellem 21 og 22 end senere, der er alt for meget energi.

Det betyder at æterlegemet er opladet kl 2 og at arbejdet på æterlegemet kan udføres optimalt derefter, hvor der stadig er ætersol til kl 6.

Fra 2 til 6 er det vigtigt at sidde med lodret ryg, det gør at energien kan flyde. Når vi ikke kan falde i søvn, så trætter det langt mere at ligge ned end sidde. En måde at komme igennem tiden er at kontemplere, det bruger ikke af energien modtaget fra 22 til 2, og giver optimale forhold for arbejdet i det æteriske legeme. Ved kontemplation er det en fordel at have øjnene åbne, det binder æter og astrallegeme tættere sammen, synet behandles i æterlegemet så det bliver et billede i vor bevidsthed, hvorfor forbindelsen skal være tæt.

Under alle omstændigheder er det ikke så enerverende at kontemplere, som at ligge og ærgre sig over ikke at kunne sove, desuden kan kontemplation være ret søvndyssende.

Engelsk: The Etheric Sun and the Rhythm of the Day.

rosecroix

One thought on “Døgnets rytme, søvn og søvnløshed

Skriv et svar

